www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!

Hallo allemaal!

Nog een paar dagen te gaan en dan is het zover, onze reis naar Zuid Oost Azië kan beginnen! Na heel wat voorbereidingen zoals; een backpack kopen, welke wandelschoenen zijn goed, de goedkoopste tickets uitzoeken, spuitje hier en een spuitje daar voor onze gezondheid en na heel wat dagdromen verder zijn we er dan nog een paar dagen van verwijderd.

We zullen ons even voorstellen en vertellen hoe we elkaar hebben ontmoet.

Ik ben Vera, 20 jaar en woon in Staphorst en ben afgestudeerd als onderwijsassistente. Het afgelopen jaar heb ik een bedrijfig jaar gehad. Met mijn diploma op zak ben ik begonnen met zoeken naar oppasbanen en huiswerkbegeleiding. Dit is mij gelukt en met veel plezier nieuwe ervaringen opgedaan en geld bij elkaar kunnen sparen. Eveneens werk ik ook bij de snackbar Hillies. Ik heb een tussenjaar genomen, omdat ik niet zo goed weet wat ik met mijn diploma wil gaan doen. Tijdens onze reis hoop ik er achter te komen wat ik nu echt leuk vind! Er zijn veeeel dingen waar ik van hou: reizen natuurlijk!, kinderen onderwijzen, familie, vriendinnen en mijn vriend Erwin die ik stiekem wel erg ga missen!;)

Ik zal ook even wat over mezelf vertellen. Ik ben Julia, 20 jaar en woon in Emst, een klein dorpje, tussen Apeldoorn en Zwolle. 1,5 jaar geleden heb ik een driejarige opleiding voor secretaresse afgerond. Van te voren wist ik al dat dit niet echt hetgeen is wat ik wil gaan doen later, maar ik heb in iedergeval een diploma. Nu heb ik genoeg tijd gehad om te bedenken wat ik wel wil gaan doen! Aangezien reizen en de wereld ontdekken een grote passie van me is heb ik mij ingeschreven voor de opleding Leidinggevende Travel & Hospitality dus daar hoop ik na deze zomervakantie mee te beginnen. De 2 jaar die tussen deze opleidingen inzit heb ik gebruikt en ga ik gebruiken om verschillende ervaringen op te doen. Zo ben ik dus 9 weken op Curacao geweest, heb ik 4 weken in Malawi gezeten en vrijwilligerswerk bij een weeshuis gedaan, afgelopen zomer 3 maanden in Spanje als au pair geweest en nu het grote avontuur samen met Vera naar Azië!

Hoe hebben wij elkaar ontmoet? Het begon allemaal op Curacao. Julia verbleef 9 weken op Curacao om vrijwilligerswerk te doen bij een kinderdagverblijf. Vera liep 4 maanden stage voor haar opleiding onderwijsassistent bij een huiswerkbegeleidingsgroep. Na een gezellig avondje weg met onze huisgenoten kwamen we aan de praat en we merkten al snel dat het van beide kant goed klikte. Daarna waren we onafscheidelijk;) en hebben we samen een fantastische tijd beleefd op Curacao. Op een gegeven moment hadden we het erover dat we niet zo goed wisten wat Vera na haar opleiding moest doen en Julia in haar tussenjaar. Er kwamen al snel plannen over Australië om daar te reizen en werken. We werden ook enthousiast over andere landen en uiteindelijk is Australië van het plan geschrapt. (ooit gaan we er nog wel eens heen!:)) We hebben besloten om onze reis te beginnen in de grote wereldstad Dubai. Daar gaan we aanstaande maandag 25 januari naar toe en verblijven tot 28 januari. De reis vervolgt verder naar Thailand, Laos, Maleisië, Singapore en Bali. Hoe lang we overal zullen verblijven, weten we zelf ook niet. We blijven niet langer weg dan 4 maanden. Misschien worden er ook nog wel andere landen aan deze lijst toegevoegd! Reizen moet spannend zijn, dus wij zien wel waar we belanden.

We hopen jullie in iedergeval 1x in de week op de hoogte te kunnen houden van onze wereldreis. Ook zullen we foto's plaatsen op deze site.

Lieve groetjes van Julia en Vera

Reacties

Reacties

Oene

Wat een avonturiers zijn jullie!!!!!
gr. O en O

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!