www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Maleisie!

Hallo allemaal,

Het heeft even op zich laten wachten maar bij deze onze blog van Maleisië!

Zaterdag 2 april kwamen we aan in Kuala Lumpur. Het contrast met Singapore waar we vandaan kwamen was erg groot. We waren weer in een echte Aziatische stad beland waar je je ogen uitkijkt. Het werd meteen al duidelijk dat er veel mensen op straat leven in deze stad. Daarom hebben wij deze dagen behoorlijk wat bananen gekocht en die uitgedeeld. Je kunt niet veel doen maar niks doen is voor ons geen optie..

Zondags hadden we onze schoenen aangetrokken want we zouden de stad eens even goed verkennen ter voet. Eerst naar een plein met allemaal mooie gebouwen gelopen. Daarna langs de bekende tv mast van Kuala Lumpur. En als laatste het pronkstuk van Kuala Lumpur, de Twin Towers! Als jullie op Google Kuala Lumpur in zouden typen is dit gebouw het eerste wat je te zien krijgt. 2 enorme torens met een brug er tussen. Overigens waren dit enkele jaren geleden nog de hoogste torens ter wereld! Het is mogelijk om hier naar de top te gaan dus dat konden wij natuurlijk niet over slaan. Een prachtig uitzicht over de hele stad. We zijn deze reis al in behoorlijk wat hoge torens geweest maar dit was wel 1 van onze favorieten.

Maandag 4 april zouden we begin van de avond naar het eiland Penang gaan vliegen. Dit ligt een stuk meer richting het noorden aan de west kust van Maleisië. Deze dag hebben we verder niet veel ondernomen omdat we inmiddels behoorlijk moe waren na 10 dagen te hebben doorgebracht in enorme steden. Toen we savonds onze vlucht hadden, die maar 40 min duurde in totaal, werden we nog verrast. Een stewardess kwam als enigste naar ons toe met een maaltijd. Wij snapten er niks van maar zoals jullie snappen hadden wij daar geen bezwaar tegen en hebben het lekker opgegeten. Wat bleek nou, we kwamen er later achter dat wij dat bij het boeken van het ticket erbij hadden gedaan haha. Maar alsnog, we voelden ons even VIP!

De volgende ochtend in Penang gingen we vroeg ons bed uit. We hadden die nacht dicht bij het vliegveld geslapen en moesten nog een uur met de bus naar onze bestemming op dit eiland. Batu Feringghi. Eenmaal in ons hotel gekomen, waar echt super lieve mensen werken, zijn we eerst weer gaan slapen tot halverwege de middag. Ja reizen is vermoeiend en moet je soms van bijkomen..

De volgende dagen hebben we niet veel gedaan. Restaurantje Bora Bora, op het strand waren we op een gegeven moment vaste klant en hebben hier uren gezeten en zonsondergangen bekeken. En natuurlijk ons bed! Moeten bekennen we hebben erg veel geslapen op dit eiland haha.

Om toch nog beetje cultureel te doen zijn we donderdag middag met de bus naar Georgetown gegaan, tevens ook de grootste stad van Maleisië na Kuala Lumpur. Hier hebben we vrijdagochtend voordat we verder zouden vliegen nog de bekende muurschilderingen bekeken.

Zoals al gezegd, vrijdag vlogen we naar onze volgende bestemming, Langkawi! Dit is een van de populairste eilanden van Maleisië. Je kunt hier van alles doen. Rondrijden met een scooter en mooie kleine strandjes ontdekken. Met een kabelbaan naar een skybridge. Naar het hoogste punt waar een uitkijktoren is het hele eiland bewonderen. Dit hebben wij allemaal gedaan en zullen jullie nog kort even wat uitgebreider deze dagen vertellen.

Vrijdag 8 april waren we aangekomen en gingen naar ons hostel. Opnieuw erg vriendelijke mensen, het was alleen erg jammer dat er geen airco was op de kamer. Met als gevolg dat we nauwelijks konden slapen omdat het echt enorm warm was op de kamer. Gelukkig hadden we voor maar 2 nachten geboekt en niet voor alle 5 de nachten die we op Langkawi door gingen brengen.

Zaterdags zijn we lekker naar het grootste strand geweest in de buurt. Een strand waar veel watersporten beoefend worden en er was dus genoeg te zien. Achteraf gezien vonden we dit toch het minst spectaculaire strand op Langkawi, er zijn mooiere kleinere strandjes.

We hadden een scooter gehuurd dus daarmee gingen we zondag een heel stuk rijden naar de kabelbaan en skybridge. Onderweg kwamen we al de eerste aapjes tegen die hier gewoon in het wild leven. Eenmaal aangekomen bij de kabelbaan was het er al enorm druk! We stonden dan ook behoorlijk lang in de rij maar eindelijk om 11 uur konden we met de kabelbaan gaan. Wat we van tevoren niet wisten was dat deze kabelbaan maar liefst 700 meter hoog ging!! En wij kunnen jullie vertellen, in zo'n klein bakje boven het oerwoud, stijl tegen een rots op is dat behoorlijk eng! Eenmaal boven zagen we de skybridge al en dat is ook een indrukwekkend bouwwerk. Een brug over een enorme afgrond heen.. Voor mensen met hoogtevrees, waaronder Julia haha, adviseren wij om deze attractie misschien toch over te slaan .. s' Middags nog naar een prachtig rustig strandje geweest waar we heerlijk konden afkoelen..

Maandag opnieuw een dagje erop uit met de scooter. Weer met de scooter naar het noorden van het eiland wat prachtige strandjes bezocht. Ook nog naar het hoogste punt van het eiland geweest. Dit was nog een behoorlijke rit door de bergen heen maar we hadden de uitkijktoren bereikt! Toen we weer op de terugweg waren naar onze verblijf plaats gebeurde er iets raars. We waren getuigen van een achtervolging van 2 mannen op een scooter en een man die heel hard over de weg heen rende. Wat er toen gebeurde lusten de honden nog geen brood van. De man die rende werd gegrepen en een paar keer goed met een scooter helm midden in het gezicht geslagen. Misselijk makend als je zoiets ziet! Er stond inmiddels al een groep van 30 man omheen en niemand die wat deed. De man was onderuit gezakt tegen een boom gaan zitten en had al een behoorlijke bult op zijn hoofd! Geen idee wat hij gedaan had, er gingen al geruchten dat hij iemand geslagen had. Maargoed wij vonden dat dit nog niet een correcte manier van handelen was, dus ontfermden we ons over de man. Uiteindelijk zijn we er nog een poosje gebleven en toen de boel maar gelaten voor wat het was. Stelletje mafkezen zijn er op de wereld..

Woensdag, ons laatste dagje in Maleisie en op het fantastische eiland Langkawi! We hadden een excursie gepland die dag waarbij we allerlei eilandjes zouden gaan bezoeken. We hadden meteen al door dat dit een erg toeristisch gebeuren was en een zooitje ongeregeld haha maar hebben verder wel genoten. Zo zie je toch behoorlijk veel in een paar uurtjes.

Het avontuur Maleisie zat er op en we vlogen de volgende dag tussen de middag naar Indonesië! Inmiddels zitten we alweer 1,5 week op het prachtige Bali!

Wij vonden Maleisie echt een fantastisch land. In het begin dachten we van oei het is een islamitisch land en toeristen kunnen ontvoerd worden etc. Al die zorgen waren voor niks. De mensen zijn onwijs aardig en behulpzaam! Langkawi vonden we het leukste plekje en hebben we de meeste dingen ondernomen en gezien. Wij raden iedereen aan om Maleisie ooit een keer te bezoeken!:)

Groetjes ons!