www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Schattige Indo's, bezoekjes aan de dokter, chaotisch verkeer en surfchicks!

Hallo allemaal,

We zijn begonnen met schrijven op zondag, inmiddels is het alweer donderdag haha, maar bij deze wat leesvoer over het prachtige Bali!

Nog 19 dagen te gaan en dan zijn we alweer thuis. Op het moment (zondagavond) zijn we aan het wachten totdat, we weer met de voetjes de lucht in gaan. Eerst vliegen we op Kuala Lumpur waar we vervolgens 8 uur moeten wachten op het vliegtuig naar Krabi in Thailand waar we al eerder zijn geweest. Alweer onze laatste stop van onze prachtige reis.

Bali, het land met veel verschillende gezichten. Tempels, veel verschillende religies, schattige mooie mensen (vooral de mannen zijn cute haha!), chaos verkeer, prachtige stranden en vooral veel surfers! Nadat wij 2,5 week zijn verbleven in het prachtige Bali hebben wij jullie weer MEER dan genoeg te vertellen.

13 april zijn we laat in de avond aangekomen op het warme Bali. De vorige landen waren ook warm/heet genoeg maar Bali is gewoon echt snikheet! Wij als zonaanbidders hebben de hele tijd onder de parasol gelegen op het strand. Dit is overigens niet het enige wat we gedaan hebben hoor!;) De eerste week hebben we doorgebracht in het Favehotel in Seminyak waar we behandeld werden als prinsessen. Niet verkeerd na 3 maanden alleen maar reizen!:) Onze indruk was dan ook meteen heel lovend over de Balinezen. De eerste week hebben we bij het zwembad en op het strand gelegen van Seminyak en Kuta. Vera wilde heel graag naar het waterpark en had op internet gelezen dat het heeeeel groot was. Helaas stonden we op een ochtend met frisse energie bij het waterpretpark, helaas was het de verkeerde en een veel kleinere. We hadden zelfs al kaartjes gekocht! Gelukkig kregen we ons geld terug en zijn we de volgende dag maar naar het juiste waterpark gereden. Met nieuwe frisse energie reden we de volgende dag naar het juiste adres en kwamen we erachter waarom het stuur van de scooter zo wiebelde. De band was zo lek als het maar kan, oepsie. De avonden hebben we vaak lekkere restaurants opgezocht en zo af en toe daarna lekker op een terrasje de drukte van het verkeer aanschouwt. Want wat was het een drukte! Wij waren allang blij dat we zelf konden scooter rijden aangezien je met de taxi/auto zo'n 20 minuten moet rijden over 5 km!:O Constant verkeer en brommertjes die je om de oren vliegen. Je moet alle kanten 3 keer op kijken wil je oversteken. Alhoewel er bij heel veel hotels mannetjes staan die het verkeer tegen houden wanneer jij wilt oversteken. Ideaal, overbodig is het zeker niet:)

De tweede week zijn we begonnen aan de scooter trip. Wij zijn immers nog steeds op reis om zoveel mogelijk te zien en dat geldt ook voor Bali. Ons plan was naar Ubud te rijden wat bekent staat om haar prachtige, groene rijstvelden, spa's en leuke winkels. Vervolgens wilden we na een paar dagen 35 km verder rijden om te overnachten en dan eindigen in Lovina om vroeg in de ochtend dolfijnen te kunnen spotten. Jammer jammer genoeg kwam het niet zo ver en heeft Julia, Vera aangestoken die behoorlijk verkouden was geweest. Helaas was het bij Vera niet alleen een verkoudheid maar ook een bacterie die haar erg ziek had gemaakt. Na twee bezoekjes aan de dokter en 6 dagen lang ziek in bed was Vera eindelijk weer beter. Je wilt zoveel dingen nog zien maar je kunt bijna niet lopen van de zwaarte en trilling in de benen dus, laat staan urenlang op een scooter zitten. Julia was het niks doen zat en is een nachtje ergens anders gaan slapen. Ze wilde graag een tempel bekijken en is de scootertrip een klein stukje alleen verder gegaan. We vonden het best raar om alleen te slapen na 3 maanden elke nacht samen haha!

Na 6 dagen Ubud waar we niet veel hebben gedaan zijn we terug gegaan naar Seminyak. We hebben in hetzelfde hotel nog weer 2 nachten geslapen. De bakkerij die een paar meter verder op stond waren we dan ook vaste klant! Heerlijk elke ochtend vers ontbijt. Na de twee nachten zijn we weer verder gegaan op onze scooter. Onze enige bagage was tijdens onze scootertrips alleen een plastic zakje met wat kleding. Inmiddels weten we dat vrouwen echt met weinig spullen kunnen overleven! We reden naar Uluwatu beach wat bekend staat om het surfen. We hebben daar wat strandjes opgezocht en op 1 strand hebben we allebei een middag lang met grote ogen gekeken naar mega hoge golven.

De laatste 3 nachten besloten wij om wat dichterbij het vliegveld te verblijven. Onze bestemming was het populaire Kuta. Onze eerste surfles is een feit en daar zijn we niet zonder schrammen vanaf gekomen. Au wat deden onze handen zeer van het ruwe surfboard en onze knieën, benen en zelfs de buik van Julia zit onder de schrammen. De volgende ochtend besloten we opnieuw te gaan surfen. Ook al hadden we gigantische spierpijn en zaten onze lichamen onder de schrammen. Wij gingen door haha! Onze laatste dag was afgelopen zondag. We hebben de prachtige tijd in Bali afgesloten met een middagje op het strand en hebben afscheid genomen van onze gezellige surfleraren.

Wij hebben ons, ondanks dagen dat we ziek waren, prima vermaakt en raden we iedereen aan om ooit het prachtige en gezellige Bali te bezoeken en te ontdekken. Inmiddels zijn we alweer 4 dagen in het zuiden van Thailand waar we onwijs van genieten. Het begin verliep nog niet zonder slag of stoot maar in de volgende blog gaan jullie daar meer over horen!

Lieve groetjes uit het zonnige Thailand.