www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Spookstad en Rusland in Vietnam ..

Hallo!

Bepakt en bezakt zaten we vanochtend in de taxi op weg naar het treinstation. Meneer had ons alleen een beetje verkeerd begrepen en die dacht citycentre. Tja dat lijkt ook zo veel op elkaar, niet echt haha! We konden om kwart voor 12 vanmiddag de trein pakken en onze bestemming is deze keer: Mui Ne. Wij hebben daar een fantastisch hotel geboekt voor de komende 4 nachten en misschien worden het er wel 5! Vera was gisteren op internet aan het kijken wat er te doen is in Mui Ne. Ze las in een reisverslag dat die mensen, in Mui Ne, in een heel mooi en goedkoop hotel verbleven wat gerund wordt door een Belg. Vera ging ook even een kijkje nemen op de site booking.com waar we altijd onze slaapplekken boeken. Ze zag dat er nog maar (1 goedkoopste) kamer beschikbaar was. Meteen boekten wij het dus! Het hotel ligt op een heuvel met uitkijk op de zee. Ook zijn er 2 zwembaden en 1 bubbelbad. Waarschijnlijk hebben we de volgende blog niet heel veel meer te vertellen dan zwembad, strand, zwembad, strand en chillen. Een leuke minivakantie hebben we dus voor de boeg. Nu eerst nog 4 uur in een trein en een busrit van een klein uurtje en dan zullen wij arriveren.

Woensdag zijn we aangekomen in een plek waar geen toerist te bekennen was: Quy Nhon. We kwamen rond half 6 aan en gingen eerst wat eten. We bestelden allebei fried Rice with egg en deelden samen een patatje. De rijst was ongelofelijk veel en over de patat zat suiker. We konden de serveerster niet duidelijk maken of die suiker ook de bedoeling was of niet maar, we hadden honger dus we gingen het maar gewoon eten. Het was geen succes. De plek waar we beland waren was ook niet echt een succes trouwens. Vera had meteen al 2 dikke ratten vlak naast haar gespot en tot overmaat van ramp ook nog een dikke kakkerlak. We hadden ook nog geen hotel geboekt dus we gingen maar opzoek naar een adres die we via booking.com hadden gezien. We waren te bang voor enge beesten dus liepen we op de weg ipv op de stoep. We kregen een spookkamer toegewezen waar de schimmel aan het plafond hing. De volgende ochtend moesten we ruilen van kamer en die kamer was iets 'schoner'.

Donderdag hebben we een dagje strand gehouden en het was een mooi strand. Het mooiste van alles was nog dat er niemand anders lag. Wat een heerlijke, rustige middag was dat! In de ochtend zijn we nog naar een grote supermarkt geweest en we voelden ons mensen van een andere planeet. In de supermarkt keek iedereen ons aan en wezen naar ons. Het grappigste was nog dat wij tussen de schappen stonden en er lopen een aantal mensen voorbij. Één mevrouw loopt zelfs een paar stappen achteruit om ons eens goed te bekijken. Wij hadden er ieder geval genoeg lol over.

De volgende ochtend vonden wij het de hoogst tijd om Quy Nhon voorgoed achter ons te laten en verder te reizen naar Nha Trang. Ook wel het tweede Rusland. 90% procent van de vele toeristen is daar Rus. Menukaarten en zelfs namen van winkels zijn in het Russisch. Wij zijn om kwart voor 7 opgestaan en de bedoeling was dat we de trein gingen pakken van 7:56. Toen we onze kamer wilden betalen snapte die meid niet zo goed hoeveel wisselgeld ze moest terug geven en dat terwijl juf Vera het al 3 keer had laten zien. Doordat we al aan de late kant waren, snel een taxi gepakt die ons naar het trein station bracht. Na een rit van 20 minuten, die wel uren leek te duren omdat hij zo sloom reed kwamen we nog net op tijd bij het trein station aan. Maar we stapten net de taxi uit en Julia kwam erachter dat onze paspoorten nog bij het hotel lagen die we hadden afgegeven bij de receptie. Dus wij de taxi chauffeur maar weer met handen en voeten uitleggen dat we terug moesten.. Eenmaal 2 minuten weer op de terugweg kwam er een scooter naast ons rijden en het bleken de mensen van het hotel te zijn die heel hard met onze paspoorten zaten te zwaaien! Helaas we waren al te laat voor de trein en de volgende trein zou pas over 5 uur weer gaan. Er zat dus niks anders op dan die tijd op het treinstation door te brengen. Gelukkig was er WiFi dus we hoefden ons niet te vervelen.. Nog ergens een heerlijke lunch kunnen vinden, ahum. Een bord vol witte rijst met wat chilli saus. Nouja, laten we het erop houden dat het een eenvoudige maar voedzame maaltijd was haha. De rit naar Nha Trang was zo'n 4 uurtjes en we zagen meteen al dat we in een erg toeristische plaats waren beland. 's Avonds na nog wat gezoek eindelijk weer keertje normaal gegeten na heel wat dagen.

Nadat we een nachtje in een heerlijk zacht bed hadden geslapen gingen we het strand bekijken. Nadat het onze goedkeuring had gekregen hebben we hier de hele dag doorgebracht. Prachtig blauwe zee, palmbomen, stralende zon en een heerlijk verfrissend windje. Niks om te klagen dus! Op een gegeven moment kwam er een Vietnamese vrouw naar ons toe om te vragen of we een massage wilden. Achja waarom ook niet. Een rug massage op het strand van 30 minuten voor 6 euro kun je nou eenmaal niet afslaan. En we kunnen jullie vertellen, deze vrouwen weten van aanpakken! Het was dan ook heerlijk. Terug lopend naar ons hotel kwamen we Laura weer tegen. We hadden haar ontmoet in Thailand en in Laos, waar we ook tijd samen hadden doorgebracht. Zo zie je maar weer hoe klein het wereldje van de backpackers is, want we komen steeds weer 'bekenden' tegen. Die avond eindelijk een keer een Mexicaanse maaltijd gevonden en we hadden erg veel lol met de serveersters, 2 meiden van onze leeftijd. En het mocht natuurlijk niet ontbreken, een kakkerlak.. Ook wel conja in het Vietnamees (zo spreek je het tenminste uit). Daarna nog drankje gedaan op een terras. Het was een hele, gezellige dag!

Tot de volgende keer en de groetjes vanuit ons favoriete vervoersmiddel,

De Trein

Berend

Alles wendt zelfs kakkerlak blijkbaar!