www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Gezellige dagen in Hoi An!

Hallo allemaal,

Momenteel zitten we in de trein onderweg van Da Nang naar Quy Nhon. Dit zal een ritje van 5 uur worden maar, met het uitzicht wat we hebben zal dit geen straf zijn. De afgelopen dagen zijn we verbleven in de plaats Hoi An. Dit is een van de bekendste en meest favoriete bestemmingen onder backpackers en toeristen. Het ligt behoorlijk centraal, in het midden van Vietnam aan de zee. Staat vooral bekend om de kleding en schoenen die je hier op maat kunt laten maken.

Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in Hoi An. We waren best gaar van al het reizen de afgelopen dagen. Die dag zijn we ons bed niet meer afgekomen, alleen nog om te eten. Programmaatjes gekeken en gechilld. Heerlijk!

We konden helaas niet langer dan 1 nachtje in dit guesthouse blijven, dus de volgende ochtend zijn we naar het centrum gegaan en vonden een hotelletje waar we nog 2 nachten wilden blijven. Prima plekje en vanaf hier was het 5 minuutjes fietsen naar het bruisende centrum. Erg benieuwd waren we naar wat hier allemaal te zien en beleven viel dus zijn meteen op onderzoek uitgegaan. Wat ons meteen al opviel waren de vele winkels waar je prachtige jurken en pakken op maat kon laten maken. Wat ook niet te missen was, waren de straten die vol hingen met gekleurde lampionnen. Dit zorgde voor een erg gezellige sfeer en met name 's avonds zag het er heel romantisch uit. Door Hoi An heen loopt een rivier en hier rondom gebeurde alles. We gingen van terrasje naar terrasje en hebben erg genoten deze dag. 'S Avonds hadden we wel zin om een keertje weer uit te gaan en we hadden gehoord dat we daarvoor in Hoi An aan het juiste adres waren. Cocktails kosten hier echt helemaal niks dus die gingen er wel in haha! Een populaire bar is Tiger Tiger dus daar moesten wij natuurlijk heen. Leuke mensen ontmoet, lekkere cocktails gehad, gedanst en gelachen. Kortom het was een geslaagde avond !

Zondags uitgeslapen en met onze fietsen naar het strand gegaan. Het was een tijdje geleden dat we een zonnige dag hadden gehad dus wij waren helemaal in onze nopjes. Het was zo'n 3 kilometer fietsen en daar zagen we de palmbomen, het zand en de golven van de zee. Die dag dag prima vermaakt en in de avond weer heerlijk gegeten. Omdat we veel verhalen hadden gehoord van de kleding die je op maat kunt laten maken wilde Julia ook wel een jurk. Dus 's maandags zijn we een winkel binnen gegaan, model van jurk uitgekozen en stof. Voordat je het weet zijn ze je al van top tot teen aan het opmeten en hebben ze een prachtige jurk klaar binnen 8 uurtjes. Vera vond het alleen wat minder leuk in deze winkel want er liepen behoorlijk wat muizen! Toen we eenmaal de winkel uit waren en bij een ander winkeltje stonden wou Julia Vera wel eens even een beetje laten schrikken. Dus iets kriebelen bij Vera aan de voet en dat was al voldoende. De hele straat werd bij elkaar gegild en alle ogen waren op ons gericht. De vrouw van de winkel kwam zelfs naar buiten en zat te zoeken op de grond waar die zogenaamde muis dan wel niet zijn moest hahaha. We hebben deze dag ook eindelijk weer 2 vliegtickets geboekt en de overnachtingen in Singapore geregeld. Vanuit Singapore zullen we over land gaan reizen naar Kuala Lumpur. Hier blijven we een paar dagen en vliegen dan naar het eiland Penang. Nadat we hier ongeveer 5 dagen zullen zijn vliegen we door naar Langkawi. Dit is een van de meest bekende eilanden van Maleisië en de stranden schijnen hier fantastisch te zijn. Dus we zullen het gaan zien zeer binnenkort! Nadat we die avond hadden gegeten wilden we terug gaan naar ons hotel maar kwamen we nog 2 Nederlanders tegen die we eerder hadden ontmoet. Hier nog poos op een terrasje mee gekletst en daarna terug gefietst.

Het was in eerste instantie niet onze bedoeling om zoveel dagen in Hoi An te blijven dus dinsdag was dan ook ons laatste dagje. Nog maar keertje naar het strand! Onderweg hadden we al eerder een aantal buffels gezien en ook met een man erop. Wat bleek nou, je mocht hier opgaan zitten, ook als toerist zijnde. Dus binnen een minuut zat Julia boven op dit woest uitziende beest. Altijd leuk voor de foto haha. Die middag nog heerlijk op het strand doorgebracht en ons laatste avondje in Hoi An was ook weer erg leuk.

We vonden Hoi An echt het leukste plaatsje tot nu toe in Vietnam. De sfeer, de leuke dingetjes die je er kan kopen, het eten en ga zo maar door.. Dus voor diegene die van plan zijn om ooit naar Vietnam te gaan. Ga zeker naar Hoi An en breng hier een paar dagen door!

Lieve groetjes uit Vietnam!