www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

First stop Dubai and Abu Dhabi!

Hallo allemaal,

Op het moment zitten we in India te wachten. Nu hebben we eindelijk tijd om jullie op de hoogte te brengen van onze eerst stop: Dubai! Het is alleen nog even wachten op internet zodat we de tweede blog online kunnen zetten! Als goed is heb je al kunnen mee genieten van een aantal foto's op Facebook!

Maandag was het dan zover! Half 5 in de ochtend hadden wij afgesproken in de hal van Schiphol. Klaar om te vertrekken met een grote rugzak die wij 4 maanden mee moeten slepen! Nadat we afscheid hadden genomen vertrokken we met het vliegtuig richting Dubai. Het was ongeveer 6 uur vliegen en de reis liep voorspoedig. Op een incidentje na;) Een vrouw voor ons stond het niet aan dat mevrouw voor haar, haar stoel achteruit deed. Ze was namelijk een filmpje aan het kijken en wel 1,80 lang!:p Het leek wel een kleuterklas en ze zaten elkaar uit te schelden haha, wat een sensatie voor ons! We kwamen aan in Dubai om half 5 en het eerste wat ons opviel waren de bijzondere gewaden van mannen zowel als van de vrouwen.

We ontmoetten een Nederlands meisje en die was al vaker in Dubai geweest. Ideaal! Meteen werden we al wegwijs gemaakt in de metro! Bizar dat er een apart gedeelte is voor vrouwen. Als er een man die zone in komt moet hij een boete betalen van 100 dirham, ongeveer €25.

Aangezien we van te voren al hadden gepland wat we wilden doen in Dubai stond er op de planning: fonteinshow en de Burj Kalifa bekijken by night. Nadat we uit de metro waren gestapt belandden we in Dubai mall. Met onze grote backpack op de rug en voor op de buik een dagrugzak liepen we daar dan! Het is indrukwekkend om te zien hoe mensen zo'n groot gebouw kunnen bouwen. De Burj Khalifa is 825 meter hoog en daarmee op dit moment nog het hoogste gebouw ter wereld ! Nadat we de fonteinshow hadden gezien gingen we ons hotel maar eens opzoeken. We kwamen er al gauw achter dat dit niet het meest bekende hotel van Dubai is . Na 3 tot 4 uur te hebben gezocht, rond te hebben gevraagd, 10 keer de verkeerde kant op te zijn gestuurd en heel wat kilometers lopen dachten we eindelijk te zijn aangekomen bij ons hotel genaamd Sima. Maar niets was minder waar, 200 meter van ons hotel was het hotel Sina. Maar door onze vermoeidheid stapten we hier naar binnen en bleken we dus alsnog bij het verkeerde te staan. Eind goed al goed, om 10 uur stonden we dan eindelijk bij ons hotel binnen. Nog na een kleine ruzie met de man van de receptie lagen we om 11 uur na een lange dag in bed. Tot het bot kapot!

Kwart over 6, daar ging de wekker alweer. Uit bed, spullen pakken, even geld pinnen ergens in een straatje achteraf, douchen, muesli reep op eten en op naar het metro station. Ook hebben we die ochtend spullen mee moeten nemen voor Abu Dhabi. Om 10 voor 9 na toch nog wat gehaast stonden we onderaan bij de Burj Kalifa. Binnen 1 minuut bracht de lift ons naar de 124e verdieping. WAUW!! Vanaf hier hadden we een waanzinnig uitzicht over de hele stad Dubai. We hebben hier dan ook ruim een uur lang van het uitzicht genoten want dat verveelde niet snel! Eenmaal weer op de grond nog rondgedwaald in de enorme Dubai Mall. Alles kun je hier vinden, niets is te gek. Van alle mogelijke winkels en restaurants tot zelfs een mega groot aquarium en een schaatsbaan! Halverwege de middag zijn we met de metro en daarna de bus naar het duurste hotel van Dubai gegaan: Burj al Arab. Nadat we die gezien hadden gingen we door met de taxi (die we deelden met 2 mensen uit Finland) naar het bekende opgespoten palm eiland: Palm Jumeirah. Helemaal aan het einde van dit eiland staat een enorm hotel: Atlantis. Dit hotel deed ons denken aan het paleis van Alladin omdat het een sprookjesachtige uitstraling heeft. Het was inmiddels al begin van de avond dus besloten we om naar Dubai Marina te gaan. Dit is 1 van de meest luxe wijken van Dubai. Je vind er reusachtige wolkenkrabbers, dure auto's en grote jachten. We hebben eventjes lekker wat gegeten maar er was weinig tijd want we moesten nog naar Abu Dhabi. Ons plan was om hier met de bus naartoe te gaan, wat zo'n 2,5 uur zou duren. De rij was zo lang dat we niet in de eerst komende bus zouden passen en we besloten met een Turkse jongen en een meisje uit Nepal een taxi te delen. Uur later waren we op onze bestemming. We kregen een hele mooie, grote kamer toegewezen waar we heerlijk hebben geslapen tot een uurtje of 9 uur. In Abu Dhabi wilden we sowieso de grote moskee Sheik Moshat en het paleis van de Emiraten bekijken! We zijn ongeveer 1,5 uur bij de moskee geweest en hebben daarna weer een taxi genomen naar de mall van Abu Dhabi. Daar hebben we lekker rondgewandeld, geluncht en genoten van de prachtige zee met de skyline op de achtergrond. Het paleis konden we helaas niet van binnen bezichtigen. Rond een uur of 4 zijn we terug naar het busstation gegaan en hebben vervolgens als nog 2,5 uur in de bus gezeten. Helaas stopte de bus niet bij onze bestemming dus moesten we nog een dikke 30 minuten terug naar Dubai Marina. Daar hebben we lekker gegeten bij een Iraans restaurant. Fantastische plek!

Rond half 1 die nacht gingen we slapen, gelukkig hadden we het hotel nu wel in één keer gevonden.

Donderdag de laatste dag alweer! Het was een lekker chill dagje. Rond half 11 zijn we het hotel uitgegaan. We hadden lekker uitgeslapen aangezien we vrijdagavond pas weer ons bed zullen zien. Naast dat Dubai veel moderne en nieuwe wijken heeft is er ook het oude gedeelte van Dubai. Hier zaten wij met ons hotel middenin. We hadden er nog niet veel van gezien dus besloten om deze dag hiervoor te gebruiken. We slenterden door de souks waar de lucht van specerijen en kruiden ons tegemoet kwamen. We werden steeds maar aangesproken en al gauw kwamen we erachter dat iedereen ons Shakira en Alaska noemden haha. We liepen door naar de Creek. Dit is een rivier die midden door de stad loopt. Doormiddel van kleine bootjes kon je naar de overkant komen. Dit vervoersmiddel wordt door de lokale bevolking gebruikt maar is ook erg populair bij toeristen. We hebben een poos door het oude gedeelte gelopen en zijn toen weer terug gegaan met een bootje. Dicht bij ons hotel waren twee torens genaamd Twin Towers. Vanaf hier had je uitzicht over de Creek en konden natuurlijk ook de Burj Khalifa zien die overal bovenuit steekt. Hier lekker gegeten en daarna poos op een terrasje gezeten aan de rivier en plannen gemaakt voor ons verblijf in Bangkok. Om half 6 hebben we het terras verlaten en liepen weer naar ons hotel. Dit verliep allemaal goed en weer bepakt en bezakt liepen we naar het metrostation.

Ongeveer 7 uur waren we op het vliegveld. Even opfrissen, handbagage bij elkaar rapen en wat eten. Het was 9uur toen we in de rij stonden en 5 over 11 stonden we eindelijk bij de gate. Zo ongelofelijk veel mensen in 1 hal... Dat hadden we allebei nog nooit meegemaakt. Het duurde onwijs lang. We hebben de reis van Dubai naar New Delhi in India gehad en onze tussenstop van 8 uur hebben we besteed aan heerlijk slapen op een bank. Nu zitten we in het vliegtuig naar Bangkok! Net hadden we ineens gigantische turbulentie wat ons hart behoorlijker sneller deed kloppen!! Hopen dat de vlucht verder goed verloopt. We zijn rond 8 uur in Bangkok!

Een heel verhaal alweer na 5 dagen. We hebben, zo te lezen, al heel wat meegemaakt en dit is nog niet eens de helft;) We hopen jullie snel op de hoogte te kunnen houden van de tijd in Bangkok!

Lieve groetjes hoog uit de lucht van ons!!:)

Klaasje

Wat een spannende verhalen! Geniet er samen maar van!

Berend

Een heel verhaal,leuk om te lezen, maar je moet er wel wat voor over hebben om een deel van de wereld te zien.

Anja

Hoi meiden! Erg leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag. Fijne tijd in Bangkok! Xxx

.Erik

Geweldig dat jullie zoveel indrukken op doen . Geniet er samen van en ik lees met genoegen jullie belevenissen. Veel lieve groeten allebei.

Roos

Ahaha geweldig chicks! Zin in jullie volgende verhaal :D

oene

Wat een spannende en avontuurlijke verhalen het lijkt wel een soap!! Wij zijn wel weer benieuwd wat het volgende verhaal weer is. Zo blijven we goed op de hoogte. Jullie moeten wel genieten en veel foto,s maken.
Meiden de hartelijke groeten van Opa en Oma.