www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

The last stop

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdagochtend in het vliegtuig hebben we de belevenissen van de laatste twee weken voor jullie opgeschreven. Bij deze de blog over 2 weken vakantie in het zuiden van het prachtige Thailand.

Op maandagochtend (2 mei) zijn we aangekomen in Krabi, provincie in het zuiden van Thailand. We hebben de hele dag geslapen aangezien, we kapot waren van de vluchten. We waren afgereisd van Bali naar Thailand. Van maandags tot woensdags zijn we verbleven in Krabi. We hadden een leuke bamboe bungalow gehuurd wat overdag erg warm was aangezien we geen airco hadden. In Thailand is een hittegolf gaande, het warmste jaar sinds 30 jaar. Pfoe dat hebben wij twee weken lang goed gevoeld. In het plekje waar wij verbleven was niet super veel te doen. We hebben het strand (natuurlijk) bekeken en wat rond gereden op de scooter wat niet geheel vlekkeloos verliep. Vera reed en we waren opzoek naar een restaurant. Allebei keken we een kant op en op een een of andere manier voelden we ineens een auto tegen ons aan en Vera voelde een spiegel keihard tegen de arm knallen. Vera heeft balans kunnen houden en zijn gelukkig niet gevallen. Waarschijnlijk is Vera de weg wat meer opgereden tijdens het rijden en kwam een auto er aan die ons schampte. Gelukkig maar dat de auto niet hard reed. We hadden nog meer pech. We kwamen op een avond terug bij de bungalow en we snapten niet waar de sleutel was. Lang verhaal kort te maken de sleutel lag nog binnen en dat wist Julia niet. Alle mogelijkheden geprobeerd om de eigenaar te bereiken die uiteindelijk na een half uur reageerde. Ondanks dat hebben we nog gezellige Nederlanders ontmoet en waren we om 1 uur s nachts nog lekker in het zwembad:)

Donderdag besloten we om de boot naar Ko Phi Phi eiland te nemen. We hadden een fantastische boottocht met mooie uitzichten en prachtige blauw water. Toen we aankwamen gingen we eerst wat eten en liepen we toen naar een jongen die ons naar onze bungalow bracht. Op het eiland is geen verkeer dus alles lekker lopend. Gelukkig had de man een kar waar onze spullen in konden. Op het eind moesten we nog een gigantische bult op lopen in zo'n 37 graden zonder een enig zuchtje wind. Volgens mij hebben we elke dag 3x onder douche gestaan. Nooit geweten dat een mens zo kon zweten pffff. Ons plan was om er een week te verbleven maar dat zou te lang zijn kwamen we later achter. Dinsdags zijn we weer verder gegaan. Onze tijd in Ko Phi Phi bestond uit zonnen, zwemmen, douchen, slapen omdat het zoooo warm was, veel lopen, veel mensen ontmoet, vette vuurshows bekijken en uitgaan met onze flesjes water. Kunnen niet meer zo goed tegen drank volgens mij:p

Op naar de allerlaatste plek van de vier maanden durende reis. Onwijs veel gave plekken gezien maar ik denk dat Ko Phi Phi en Phuket (provincie in Thailand) wel in ons lijstje staan van favoriete plekken! Het voelde nu ook pas echt een beetje als vakantie vieren. Alles wat rustiger aan doen en niet te lange afstanden afleggen, heerlijk. In de week tijd dat we in Phuket waren zijn we begonnen in de stad, was niks bijzonders te zien en hebben we zoals gewoonlijk een scooter gehuurd en hebben prachtige strandjes ontdekt. De temperatuur was ook iets beter vol te houden dan Ko Phi Phi waar helemaal geen wind was. Vera dacht nog dat ze de laatste week op krukken kon doorbrengen. Ze liep de trap af en stond niet op haar voet maar op de zijkant. Het kraakte aan alle kanten, deed super pijn en was uiteindelijk helemaal blauw;( Gelukkig kon ze nog wel een beetje lopen en konden we de laatste week goed afsluiten. Vrijdag zijn we naar Patong gegaan. Wij hadden al verschillende verhalen gehoord en waren behoorlijk nieuwsgierig. Het bleek dat er een soort van tweede Kao San Road in Patong zou zijn. De Kao San Road is de bekende backpacker/toeristenstraat in Bangkok. Je ziet daar alleen maar gekke dingen niets is normaal dus wij waren benieuwd naar de straat in Patong. Bangla street genaamd. We zijn er wel geteld 1x geweest. Wat een verschrikkelijke straat. Alles wat fout is zie je daar. Oude Europeanen die clubs in gaan waar meiden staan te dansen, oude Europeanen die hand in hand lopen met te jonge meisjes, ladyboys en alles draait dus om het sekstoerisme. We hadden wel gehoord dat het veel is in Thailand is maar niet zo erg. Heel erg zonde van zo'n prachtig land. Thailand blijft alsnog op nummer 1 staan als favoriete land! Het mooiste strand die we tijdens onze reis hebben gezien is 'Freedom beach' in Phuket. Bijna geen toeristen, kraakhelder water en echt wat je je voorstelt bij een paradijselijk strand. WAUW! De dag erna hebben we nog doorgebracht op het strand bij Patong beach.

Maandagochtend werden we opgehaald door een taxi die ons naar een plaats dicht bij het vliegveld bracht. Hier hebben we onze laatste 2 nachten doorgebracht. Het was er heerlijk rustig en er waren bijna geen toeristen dus we mengden ons tussen de lokale bevolking. Het was mogelijk om hier op het strand dicht bij de landings- en opstijgbaan van Phuket AirPort te staan. De vliegtuigen vlogen je dus om de oren en over je heen. Erg indrukwekkend !

De reis terug naar huis was lang. Om 10 uur in de ochtend vlogen we van Phuket naar Singapore. Dit duurde zo'n 2 uurtjes. Maar toen begon het wachten. Maar liefst 12 uur op het vliegveld van Singapore. Om half 2 's nachts konden we eindelijk opstijgen en gingen we het geweldige Azië na 4 maanden verlaten. We zagen erg tegen de 13 uur op in het vliegtuig want dat is een hele lange reis. Het was super fijn dat het vliegtuig bijna niet vol zat en je dus languit kon liggen. Bijna elke passagier had een rij van drie stoelen voor zichzelf. Normaal kunnen er zo'n 480 passagiers in het vliegtuig, moet je na gaan wat lekker rustig! Heerlijk kunnen slapen allebei en een filmpje kijken, de 13 uur waren zo voorbij .. Nu nog een half uur in het vliegtuig en dan staat onze familie ons op te wachten! Wat gaan wij Azië missen zeg, maar stiekem ook wel weer lekker om naar huis te gaan. Weer lekker Hollands eten, kunnen eindelijk weer auto rijden!! en vooral ons eigen bedje weer terug. We gaan volgende week nog 1 blog schrijven om te vertellen hoeveel km we hebben gereisd hebben etc!

We kijken er naar uit om je weer te zien binnenkort!

Lieve groetjes van ons!