www.ReizendoorZuidOostAzie.reismee.nl

Vietnam, Singapore en bedbugs!

Hoi hoi!

Hierbij een update over de laatste dagen in Vietnam en de stopover in Singapore! Vrijdag, 25 maart, kwamen we aan in het altijd drukke en chaotische Ho Chi Minh City. De scooters vlogen ons weer om de oren. We hadden erg trek dus na een wandeling van een half uur belandden we in de KFC. Altijd goed! De groep van 6 mensen splitste zich hier op en we namen afscheid van onze andere reisgenoten. Toen we opzoek gingen kwamen we er al snel achter dat ons hostel bij een van de drukke en levendige straten lag. Goede locatie dus!

Zaterdag zijn we dag rustig begonnen. We reizen nog steeds met een andere Nederlandse meid, Emmy uit Tilburg, dus gingen we met z'n drieën ontbijten. In Ho Chi Minh City heb je een oorlogsmuseum waar je allemaal dingen kunt zien van de afschuwelijke oorlog die hier tientallen jaren geleden heeft plaatsgevonden. Het was indrukwekkend wat voor een beelden je allemaal zag. Vreselijk! Op een gegeven moment vonden we het wel erg warm worden en wij zijn helaas niet het type mens dat het geduld heeft om alles te lezen en uren rond te lopen in een museum.. Dus na anderhalf uur hielden we het voor gezien. 's Avonds hadden we nog 2 jongens uit Duitsland, 1 uit Belgie en 1 uit Venezuela ontmoet. Nog een gedeelte van een kroegentocht mee gegaan. We zouden de volgende dag vroeg vertrekken voor een tour door de Mekong Delta. Dus heel laat konden we het niet maken.

De wekker ging om 7 uur. Met z'n drieën op naar de Mekong Delta! De bus rit zou zo'n 2 uurtjes duren maar omdat we 2 stops hadden kwamen we om 11 uur eindelijk aan. We gingen met een boot naar verschillende plaatsen. Bananenwhisky proeven, plaats waar kokos snoepjes worden gemaakt, nog met een klein bootje door een klein riviertje, krokodillen farm. Kortom genoeg gedaan en gezien die dag! 's Avonds lagen we dan ook uitgeteld op bed!

Maandag hadden we besloten om een rustig dagje te gaan hebben. Beetje rondlopen door de stad en naar een marktje gaan waar we zaterdag al even langs waren gekomen. Hier is echt van alles te koop! Eten, kleding, horloges, allerlei souvenirs en ga zo maar door.. Wij hadden al behoorlijk wat leuke dingen gezien dus afdingen maar! Hoewel we hetgeen niet altijd kregen voor de prijs die wij noemden hebben we nu alsnog een tas vol met spulletjes. We kwamen heel toevallig weer de 2 Duitse jongens tegen en 's avonds gingen we met hun en nog een ander Nederlands meisje een drankje doen. Ze waren al een keertje eerder bij een skybar geweest in de stad en beloofden ons een prachtig uitzicht. Eenmaal daar aangekomen moesten we onze teenslippers omruilen voor mooie sandaaltjes. Met de lift naar boven en daar kwam ons het prachtige uitzicht tegemoet zetten. Waanzinnig! De hoge gebouwen, alle lampjes van het drukke verkeer etc. Het was erg gezellig met z'n 6en en we namen afscheid omdat de Duitse jongens die avond nog hun vlucht naar Dubai zouden hebben. Wij gingen ook op tijd naar bed omdat, wij de volgende dag ook een vlucht hadden.

Singapore, de stad van schoonheid, zakenlui, hoge gebouwen en duur leven. Met die insteek zijn wij geland op Changi het vliegveld van Singapore . Aan het einde van 3,5 dag Singapore is hier geen woord van gelogen. Dinsdag 29 maart zijn wij aangekomen en vanaf het vliegveld hebben we de metro gepakt naar Bugis, de halte waar ons hostel vlakbij zat die we voor 3 nachten hadden geboekt.

Woensdag zijn we naar het bruisende stadsdeel gelopen. Nogmaals met z'n drieën, aangezien Emmy ook een aantal dagen hier verbleef. We hebben prachtige gebouwen en hotels gezien, heel veel zakenmensen, bruisende metro en een verzamelingen van tientallen restaurants die ondergronds waren. Spectaculair om dit alles te mogen zien en mee te maken! Woensdagavond was het ladiesnight en zijn we opzoek gegaan naar een skybar, dat betekent een club/restaurant bovenop een hoog gebouw wat een fenomenaal uitzicht geeft! Wij hadden die avond geluk, ondanks dat onze dresscode niet naar behoren was, en stonden we in een mum van tijd op de bekendste en mooiste skybar van Singapore!

Donderdag hadden we vol goede moed onze bikini aangedaan om bovenop een hotel te kunnen zwemmen. Wij liepen naar onze vriend van de dag ervoor en we mochten weer naar boven toe. Alleen naar boven ja, helaas mochten alleen gasten van het super-de-luxe hotel daar zwemmen. De middag hebben we doorgebracht in Chinatown. Het was weer een ongelofelijke, bloedhete dag dus we zijn op tijd terug gegaan naar het hostel en hebben lekker gegeten en heel goedkoop! Ja, het kan dus wel in Singapore! Vrijdag hebben we Sentosa Island bezocht. We hebben een kabelbaan tocht gedaan en lekker op het strand gelegen.

Helaas hadden we de vorige dag geconcludeerd dat er bedbugs in onze kamer waren. Emmy had een aantal bedbug beten dus wij vroegen om een andere kamer en hebben onze kleren op hun kosten kunnen laten wassen. Volgens mij waren we er net op tijd bij en hebben wij geen last gehad van bedbugs. Leuk is het anders niet. Omdat we nogal wat gezeur over dit conflict hadden met het hostel besloten we met z'n drieën de laatste nacht ergens anders te slapen en tevens dichterbij het vliegveld. Helaas was ook dit hostel niet echt schoon en gruwelden we van de ranzige badkamer. Schoon zijn de straten in Singapore wel maar, binnen de muren mogen ze er nog wel wat van leren!!

De tijd in Singapore is voorbij gevlogen en we hebben echt genoten van deze gave stad! Hoe we eerst over Singapore dachten is nog steeds wel zo alleen hadden we toch gedacht dat de straten nog schoner waren! Toch nog wel veel sigaretten en papiertjes her en der. Voor degene dit het nog niet wisten: als je betrapt wordt op het gooien van afval of sigaretten op straat, krijg je een hele hoge boete van zo'n 500 of 1000 Singaporese dollar. Oppassen dus als je ooit naar het kleinste land van Azië vliegt! Wi raden iedereen aan om een keer een kijkje te nemen in dit bijzondere land. Inmiddels hebben we Kuala Lumpur ook al bezocht wat weer de totaal omgekeerde wereld is! De volgende blog krijgen jullie meer te horen over Maleisië!

Lieve groetjes van ons!